پایگاه خبری فوتبالی - اورلیو دیلورنتیس، که یک تهیه کنندۀ سینمای ایتالیا بود، در سال ۲۰۰۴ تصمیم به خرید باشگاه ناپولی گرفت و پس از آن رفتهرفته این تیم را از دستۀ سوم فوتبال ایتالیا (سری سی)، به دو قهرمانی در سطح اول فوتبال ایتالیا رساند.
به گزارش فوتبالی، دیلورنتیس، در صحبتهای جدیدش، با ذکر خاطرهای دربارۀ پیشنهاداتی که برای فروش ناپولی داشته، از عشقش به این تیم و اهمیت این حس در مدیریت یک باشگاه گفت، او اظهار کرد: "در سالهای ۲۰۱۷ و ۲۰۱۸، دو شرکت بزرگ آمریکایی به من اول پیشنهاد ۹۰۰ میلیون دلاری، سپس ۱.۲ میلیارد دلاری برای خرید ناپولی دادند، اما به آنها گفتم حتی اگر ۲ میلیارد دلار هم پیشنهاد بدهید من قبول نمیکنم، بهخاطر اینکه ببینید ناپولی باید به ناپلی بودنش شناخته شود، به شهرش و تاریخش و مردمش شناخته شود، توسط یک ایده شناخته شود، نه توسط کسانی که فقط قصد سرمایهگذاری دارند؛ کسی که از یک مکان مشخص نباشد دلش برای آنجا نمیسوزد!"
این مالک متمول ایتالیایی، با اینکه خود زادۀ شهر رم است، اما از سن کمتر شیفتۀ شهر همسایه در جنوب ایتالیا، ناپولی شد و تصمیم به احیای باشگاه فوتبال این شهر گرفت؛ قهرمانی در دو اسکودتو، برابر کاری بود که دیگو آرماندو مارادونای فقید، بهعنوان یک بازیکن در ناپولی انجام داده بود و حالا نامش، روی ورزشگاه این تیم گذاشته شده است.
صحبتهای شنیدنی دیلورنتیس از عشقش به ناپولی
