پایگاه خبری فوتبالی- به گزارش تایمز، فابریتزیو رومانو، خبرنگار مشهور و مورد اعتماد دنیای نقلوانتقالات، این روزها نهتنها در حوزه فوتبال اروپا فعال است، بلکه همکاری تجاری جدیدی نیز با فیفا آغاز کرده است.
به گزارش فوتبالی، طبق اطلاعات منتشرشده، فیفا برای هر پست تبلیغاتی که رومانو درباره جام باشگاههای جهان در شبکههای اجتماعیاش منتشر میکند، مبلغی مشخص به او پرداخت میکند. این همکاری در راستای استفاده از قدرت تأثیرگذاری چهرههای رسانهای در فضای مجازی شکل گرفته است. رومانو که بیش از ۲۰ میلیون دنبالکننده در پلتفرمهایی مانند X و اینستاگرام دارد، بهعنوان یکی از پرنفوذترین خبرنگاران ورزشی شناخته میشود و پستهای او اغلب میلیونها بازدید و واکنش را به همراه دارد. همین موضوع باعث شده تا فیفا برای تبلیغ تورنمنت جام باشگاههای جهان و افزایش تعامل با نسل جوان، به سراغ چنین چهرههایی برود.
رومانو در پستهای خود با همان سبک آشنای «Here We Go» اطلاعات و جزئیاتی درباره ساختار، زمانبندی، یا تیمهای حاضر در جام باشگاههای جهان را منتشر میکند، اما اینبار در قالبی تبلیغاتی. البته مشخص نیست که این همکاری چه مدت ادامه خواهد داشت یا ارزش مالی هر پست دقیقاً چقدر است، اما منابع نزدیک به این توافق گفتهاند که مبلغ پرداختی چند هزار دلار برای هر پست است. با این اقدام، مرز بین ژورنالیسم مستقل و همکاریهای تبلیغاتی بار دیگر مورد بحث قرار گرفته، اما به نظر میرسد رومانو با حفظ سبک شخصی خود، سعی دارد تعادلی بین اعتبار حرفهای و فرصتهای تجاری برقرار کند.
دستمزد فیفا به خبرنگار مطرح دنیای فوتبال در جام باشگاههای جهان
