پایگاه خبری فوتبالی - با نزدیک شدن به آغاز جام جهانی ۲۰۲۶ که به میزبانی مشترک آمریکا، کانادا و مکزیک برگزار میشود، برند آدیداس یکی از اولین گامهای طراحی خود را در مسیر آمادهسازی این رقابتها برداشت.
به گزارش فوتبالی، در جدیدترین افشاگری وبسایت Öpaleak، تصاویری از فونتهای احتمالی پیراهنهای تیمهای تحت پوشش آدیداس منتشر شده که تغییرات چشمگیری را نسبت به دورههای گذشته نشان میدهد.
در طراحی جدید، آدیداس از سبک فونتی متفاوت و مدرنتر بهره گرفته که ظاهری مینیمال و در عین حال تهاجمی به شمارهها و اسامی بازیکنان میدهد. این فونت که قرار است در جام جهانی مورد استفاده قرار گیرد، نخستین بار است که برای پیراهنهای اول و دوم یک تیم، طراحی جداگانهای دارد. نکته جالب توجه دیگر، بازگشت لوگوی کلاسیک trefoil (سهبرگ) آدیداس در پیراهن دوم تیمهاست؛ لوگویی که در دهههای گذشته نماد آدیداس بود و حالا قرار است دوباره روی صحنه جهانی بدرخشد.
همچنین این تورنمنت پایانی بر همکاری تاریخی آدیداس با تیم ملی آلمان خواهد بود. طبق اعلام رسمی، پس از پایان جام جهانی ۲۰۲۶، برند آمریکایی نایکی طراحی و تولید پیراهنهای تیم ملی آلمان را برعهده خواهد گرفت؛ پایانی بر چندین دهه همکاری میان فدراسیون فوتبال آلمان و آدیداس.
هنوز طراحی نهایی پیراهنها به صورت رسمی رونمایی نشده، اما انتظار میرود در ماههای مارس یا آوریل سال ۲۰۲۶، کیتهای اصلی تیمها به صورت رسمی معرفی شوند. این تغییرات، شور و هیجان هواداران را برای آغاز یکی از متفاوتترین جامهای جهانی چند دهه اخیر دوچندان کرده است.