پایگاه خبری فوتبالی- فوتبال زنان بار دیگر نشان داد که در مسیر رشد و محبوبیت چشمگیری قرار دارد. در حالی که فینال جام جهانی باشگاهها که با حضور چلسی برگزار شد، تنها به طور متوسط ۱.۱ میلیون بیننده در بریتانیا داشت (و در اوج تنها به ۲.۳ میلیون نفر رسید)، بازی تیم ملی زنان انگلیس با آمار خیرهکنندهای تمام شد.
به گزارش فوتبالی، دیدار تیم ملی زنان انگلیس که از شبکههای BBC و ITV پخش میشد، به طور متوسط ۱۲ میلیون بیننده داشت و در لحظات حساس پایانی به ۱۶.۲ میلیون بیننده نیز رسید؛ آماری که ۱۴ برابر بیشتر از متوسط تماشاگران فینال جهانی باشگاهها و ۷ برابر بیشتر از اوج بینندگان آن بازی است.
این اختلاف فاحش توجه رسانهها و کارشناسان را به خود جلب کرده و بار دیگر اهمیت سرمایهگذاری، پوشش رسانهای و حمایت اجتماعی از فوتبال زنان را اثبات کرده است. موفقیت اخیر تیم زنان انگلیس در رقابتهای بینالمللی، ترکیب بازیکنان با استعداد و الهامبخش، و نمایشهای جذاب در میدان همگی عواملی هستند که محبوبیت آنها را به طرز چشمگیری افزایش دادهاند.
در مقابل، با وجود حضور تیم بزرگی چون چلسی در فینال جهانی باشگاهها، استقبال سرد مخاطبان بریتانیایی از این مسابقه نشان میدهد که رقابتهای جام باشگاههای جهان هنوز نتوانستهاند جایگاه محکمی در ذهن تماشاگران بریتانیا پیدا کنند. افزایش چشمگیر محبوبیت فوتبال زنان، بهویژه پس از یورو و جام جهانی ، نشان میدهد که فوتبال در حال گذر از کلیشههای گذشته است و آیندهای یکپارچهتر و فراگیرتر در انتظار این ورزش جهانی است.
بازی تیم ملی زنان انگلیس ۱۶ برابر بیشتر از فینال جهانی چلسی بیننده داشت!
