پایگاه خبری فوتبالی - باشگاه بارسلونا اخیراً قراردادی با جمهوری دموکراتیک کنگو امضا کرده تا برند «RDC» بر روی پیراهن این تیم دیده شود.
به گزارش فوتبالی ، این اتفاق باعث شد روزنامه مارکا نگاهی به نمونههای مشابه در سالهای اخیر بیندازد؛ جایی که کشورهای مختلف با هدف تبلیغ گردشگری و معرفی برند ملی خود، به اسپانسرینگ باشگاههای بزرگ فوتبال پرداختهاند.
کنگو با برند «RDC» علاوه بر بارسلونا، از تیمهای موناکو و میلان نیز حمایت میکند. رواندا با شعار «Visit Rwanda» همکاری گستردهای با باشگاههایی چون اتلتیکو مادرید، پاریسنژرمن، آرسنال و بایرن مونیخ دارد. قطر نیز با دو برند «Visit Qatar» و «Qatar Airways» از اینتر و پاریسنژرمن پشتیبانی مالی کرده است.
امارات متحده عربی یکی از فعالترین کشورها در این زمینه است و با برندهای «Fly Emirates»، «Etihad Airways» و «Visit Dubai» در کنار باشگاههای بزرگی چون رئال مادرید، میلان، آرسنال، لیون، بنفیکا و مجموعه باشگاههای «سیتی گروپ» قرار دارد. عربستان سعودی نیز با برندهایی مانند «Riyadh Air»، «Riyadh Season» و «Visit Saudi» حامی تیمهای اتلتیکو مادرید و رم است.
در کنار این کشورها، مالت با برند «Visit Malta» از منچستریونایتد حمایت میکند، مالدیو با برند «Maldivas» شریک تبلیغاتی لیورپول است، مغولستان با «Go Mongolia» فولام را پشتیبانی میکند و کوراسائو با برند «Curaçao» اسپانسر آژاکس است. این همکاریها نشان میدهد که فوتبال، بستری مهم برای تبلیغ جهانی کشورها شده است.