پایگاه خبری فوتبالی- در اقدامی خلاقانه و آگاهیمحور، باشگاه اوسر هنگام میزبانی از لانس پیراهنهایی با فلوکینگ (نام و شماره) غیرمعمول پوشید.
به گزارش فوتبالی، این حالت زمانی استفاده میشود که حروفی که بهتدریج کوچک میشوند و شبیه مقیاس چشمپزشکان برای سنجش دید است. این ابتکار بخشی از یک کمپین مشترک با لیگ فوتبال فرانسه و شرکت عینکسازی Essilor برای روز جهانی بینایی بود تا به مردم یادآوری شود سلامت چشم را بررسی کنند.
ظاهر اولیه فلوکینگ ممکن بود بهنظر یک اشتباه تولید پیراهن یا نقص فنی برسد، اما باشگاه و برگزارکنندگان تأکید کردند که این طراحی عمداً انجام شده تا توجه تماشاگران و رسانهها را جلب کند و پیامی ساده اما تأثیرگذار بدهد.
رسانههای ورزشی و سایتهای محلی این اقدام را تحسین کردند و آن را نمونهای خوب از استفاده از پلتفرم فوتبال برای اهداف سلامت عمومی خواندند؛ رسانهها نوشتند که فلوکینگ تقلید از نمودارهای بینایی است و دقیقاً برای ایجاد کنجکاوی و گفتوگو طراحی شده بود. از منظر تاثیر اجتماعی، چنین حرکتی دو مزیت دارد: اول، با مخاطبان میلیونی فوتبال موضوعی پزشکی مهمی را در معرض دید قرار میدهد؛ دوم، فرم بصری کاهش اندازه حروف پیام را ساده و بلافاصله قابلدرک میکند؛ چیزی که کمپینها و سازمانهای بهداشت عمومی همیشه بهدنبال آن هستند.
اقدام جالب توجه تیم فرانسوی برای افراد مبتلا به اختلال بینایی
